torsdag 6 september 2007

V75 Solänget 8/9

Vart bara två rätt i onsdags men jag måste säga att spikförslaget i 3 avdelningen 7 Last Speed Laday var enorm. Galoperade vid starten och låg sist utvändigt, när han sedan styrde på så bet det grymt bra och den var fyra imål (hade nog vunnit utan startgaloppen). Passas nästa gång.


Så till helgens drabbning på Solänget. Startlista V75


V75/1


Inleder med en spik. 3 Across the Lines har sprungit i betydligt tuffare gäng än detta och tjänat fina pengar. Det är nästan som han gått ner en klass i denna start och det bör bli en enkel uppgift. Bara han ställer in skorna på banan så är det färdigt.

V75/2

Är ett stolopp och lär kräva ett antal streck. Ska bli intressant att se vad 13 SIMB RAINDANCE kan göra med en "riktig" kusk. Hästen kan mycket, känns som han haft pilotproblem. Blir nog utgångshäst.

V75/3

Här tar jag ställning och spikar 4 HOT TUB som sett ruggigt fin ut i flera starter mot den absoluta eliten. Har även deklarerat offensivt upplägg denna gång.


V75/4


Under arbete.


V75/5


Kallblodslopp och min erfarenhet är att det brukar löna sig att leta lita extra efter tänkbara 5 procentare. Av de betrodda så höjer sig MÖRTVEDT JERKELD en bit över de övriga. Men det har hänt förr i dessa lopp att det blir trafikproblem.


V75/6


8 JUDY'S GILL såg dunderfin ut senast då han lämnade konkurrenterna ensamma när han stack undan över upploppet. Men bricka 8 kan ställa till problem, och då det finns giftiga konkurrenter så känns det som gardering är motiverad. 10 JANITSJAR gör alltid bra insatser och vinner när som helst, kanske redan på lördag. 11 ARNIE'S SUPER FLY med Robert Berght vann enkelt med många längder från spår 12 näst senast, dock i ett enklare gäng. FOCUS ÅS känns som ett tidigt kryss, samt rysaren ALL TEMPEST 6 %.


V75/7

Många med chans men bortglömda FLORENCE BROLINE 12 % och 12 SPEEDY GOLD 3 % känns som roliga drag i en öppen avdelning. Det ska nämnas att SPEEDY GOLD har en vinstprocent på över 50 % från bakspår på de tio senaste start gjorda från bakspår.


Länk till systemet

Inga kommentarer: