onsdag 5 september 2007

V64 5/9

Startlista V64 (nu med formkurvor)

V64/1


Favoriten 6 Meadow Zoot är ingen bluff men har gått upp två klasser. Jag väljer att gardera med 10 Mighty Value som presterat grymma tider, nästan sekunden bättre än övriga. Rysaren är 3 High Defender som är en stark häst med form, har läget.

V64/2


1 Vulcan Sund höjer sig över mängden, tidsmässigt bör det bli ett antal längder i mål. Enda hotet som jag ser det är 9 Svedbo Pontiac, har dock ett betydligt sämre utgångsläge och jag väljer att spika den förstnämnda.

V64/3


7 Last Speed Laday med Claes Svensson är helt bortglömd, har sprungit mkt bra i betydligt tuffare gäng än detta. Tittar man på tiderna bör det bli rena lekstugan. Jag spikar utan att blinka. ENDAST 6 %.

V64/4


Kallblodslopp och jag tar fram hagelbrakarn och hoppas att jag skadeskjuter någon med skuren.

V64/5


Bör stå mellan E3-vinnaren 9 Staro Azazell och tvåan 8 Yankee Challange. Både har dock bakspår vilket leder till att jag garderar med 1 Major Växus som gjort det bra i skymundan samt 2 Gossip's King och 3 Greger the Great som bör kunna hänga med i tempot.

V64/6


Tipset går till 2 Chief Boy (trots Frick i sulkyn) som ser fin ut. Kommer förhoppningsvis till spets och bör då ha en bra chans. Om inte så spetsar 6 Mr New Dawn som även han får följa med på lappen. Rysarna är 1 Super Qui och 3 Allen All Over som är helt bortglömda. Tror ej att bakspårshästarna blir injudna till festen.

Nedan finns en länk till det fullständiga reducerade systemet som är på 117 rader:

Länk till systemet

Inga kommentarer: